Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10077/9414
Title: Clima e piogge acide
Authors: Candussio, Giuliana
Keywords: didattica della matematicamathematics educationscuola secondaria di primo gradoMiddle schoolscienze integratescience integrationmatematicamathematicschimicachemistrygeoscienzeearth science
Issue Date: 2013
Publisher: EUT Edizioni Università di Trieste
Source: Giuliana Candussio, "Clima e piogge acide", in: QuaderniCIRD, 6 (2013), pp. 34-54.
Series/Report no.: QuaderniCIRD
6 (2013)
QuaderniCIRD
6 (2013)
Abstract: 
Il contributo delinea le modalità con cui è stato affrontato in classe, attraverso il ricorso a un approccio di natura sperimentale, lo studio del fenomeno delle piogge acide e vuole mostrare un esempio di integrazione di saperi e di abilità multidisciplinari. Con tale contributo si intende evidenziare l’efficacia di iniziative che comportino una seppur “dosata” applicazione del metodo scientifico.

The contribution outlines how studying the phenomenon of acid rain was tackled in class through an experimental approach. This contribution will represent an example of integration of multidisciplinary knowledge and ability and highlight the effectiveness of projects which include – albeit gradually - application of the scientific approach.
Type: Article
URI: http://hdl.handle.net/10077/9414
ISSN: 2039-8646
Appears in Collections:QuaderniCIRD 06 (2013)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Candussio_QuaderniCird_6.pdf1.47 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


CORE Recommender

Page view(s) 20

953
checked on May 28, 2023

Download(s) 10

2,445
checked on May 28, 2023

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons